Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  



Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

Koncert w Niemczech

23 Czerwiec 2003, 16:49

Podczas "Games Convention 2003", 20 sierpnia w Lipsku odbędzie się pierwszy w Europie koncert symfoniczny muzyki stworzonej do gier komputerowych. Wystąpi Czeska Narodowa Orkiestra Symfoniczna pod dyrekcją Andy Brick`a i zaprezentuje utwory z gier takich jak: Headhunter, Headhunter: Redemption Richarda Jacquesa, Primal, Merregnon II czy Medal of Honor. Więcej informacji znajdziecie na stronie: http://www.gewandhaus.de





Sagramor:

Ewolucja gier komputerowych jak widać nie zmierza li tylko w kierunku wzrastania stopnia ich komplikacji w kontekście grafiki czy sztucznej inteligencji. O ile sama jakość gametracków nie jest konsekwencją rozwoju techniki, o tyle wynika ze wzrostu nakładów na produkcję gier i poważniejszego podejścia do "niepoważnej" branży. Do czego jednak zmierzam. W ostatnich latach popełniono przynajmniej kilkanaście gametracków, których poziom wyraźnie sygnalizuje, iż postawienie znaku równości między filmowym score a muzycznym tłem do gier komputerowych nie powinno być obrazą dla tych pierwszych. Jeśli poglądem tym naruszyłem czyjąś sferę sacrum to polecam odsłuchanie ścieżki dźwiękowej do gier Total Annihilation, Outlaws, Grim Fandango oraz większości gier firmy Cryo, gdzie muzykę do tej pierwszej nagrywano chociażby przy współudziale 83-osobowej orkiestry symfonicznej.

Shaiman:

Zajebiście!!! Czekałem na coś takiego! Jestem wielkim fanem muzyki z gier (jak i samych gier ofkoz)i nie mogę przepuścić takiej okazji. Polecam soundtrack z "Headhuntera", lecz jest mi przykro, że nie zagrają takich hitów jak na przykład: "Halo: Combat Evolved", czy "Metal Gear Solid 2:Sons of Liberty".

Shaiman:

Mam pytanko: autor tegoż tekstu nie sprecyzował z jakiej części "Medal of Honor" będą grać muzykę bo jak dotąd pojawiło się, aż 5 części, zaś 6 jest w drodze...

Rafalski:

Nie można także zapomnieć o wspaniałych niezliczonych częściach Final Fantasty, z przepięknymi partyturami komponowanymi przez Nobuo Uematsu (w grze mamy nędzne midi, ale istnieje kilka wydań z wersjami instrumentalnymi: FF VIII wręcz rzuciło mnie na kolana, to najlepszy soundtrack z gry jaki słyszałem)

Damian Sołtysik:

Dziwi w tej kompilacji brak świetnej muzyki Jespera Kyda z gry Hitman 2. To chyba najlepsza ścieżka dźwiękowa jaka powstała do gry.

Jabcok:

Tak, tak, ale jak dla mnie to szczególnym osiągnięciem była muzyka z Homeworlda - naprawdę warto miec tę grę dla samej muzyki. Nawet jak ktoś nie lubi strategii RTS-ów to mógłby spróbować swoich sił chociażby dla wspaniałej, pełnej emocji fabuły i oczywiście muzyki. Nie trzeba nawet grać - wystarczy włączyć Credits a tam podkład muzyczny to tytułowa piosenka w wykonaniu zespołu Yes. Oczywiście mam na myśli pierwszą część Homeworlda, choć muzyka z drugiej też jest zachwycająca, ale nie ma tam właśnie tego nieziemskiego kawałka z napisów;) A co do ogólnej przestrzeni gier - to należy zauważyć, że część z nich w zależności głównie od gatunku dorasta do rangi filmu! Oczywiście chodzi tu nie tylko o muzykę, ale także właśnie fabułę i pięknąo scenerii. Gatunkami o najwyższym pod tym względem rozwoju są oczywiście przygodówki, RTS-y fabularyzowane (najlepiej jeszcze w połączeniu z elementami RPG-owimi, tu tytuł - Original War - również wspaniała muzyka polecam), RPG-i same w sobie oraz nieliczne FPP-y. Czekam wciąż na gry które nie będą tworzone z jak najwyższymi wymaganiami co do grafiki i sprzętu ale co do złożoności i doskonałości fabuły, muzyki, akcji i przygody. Miejmy nadzieję...


Soundtracks.pl

© 2002-2025 Soundtracks.pl - muzyka filmowa.
Wydawca: Bezczelnie Perfekcyjni